Reise

Huntington Gardens

So here's a blog post from April this year, from when my mum and my grandpa visited us in Irvine. If you're ever in the Los Angeles area, Huntington Gardens in Pasadena is a nice place to go. It i...

Anne Cecilie og Linda på besøk!

Ja, dere, nå er det lenge siden jeg har blogget ordentlig igjen. Jeg har litt å ta igjen, men det får bli ved en senere anledning. Vi har besøk av to tupper fra Norge, nemlig Anne Cecilie og Linda!...

Påskefeiring i California - Del 4

På onsdagen, altså i forrige uke, ble det sightseeing med tradisjonelle sightseeing-steder i LA. Hører jo med når man først er her, det. Men først, for å redde pappas ferie: Et besøk på The Horn Gu...

Påskefeiring i California - Del 3

I påska ble det også litt koraktiviteter. Vi ble blant annet med på en "Tunnel-ekskursjon". Formålet med turen var å synge sanger i et rom med mer akustikk enn vi er vant til. De stakkars amerikane...

Påskefeiring i California - Del 2

På onsdag i forrige uke kom altså Pappa, Gunnveig, Heidi, Sondre og Sivert på besøk! Det var koselig. Vi har gjort mye artig, blant annet har vi vært på Griffith Observatory sammen med Ole og Karl ...

Påskefeiring i California

Ja, her har det vært feiret påske til den store gullmedalje! Vi har kost oss med besøk. Blant annet er Pappa, Gunnveig, Sivert, Sondre og Heidi her for tiden. I forrige uke hadde vi besøk av vår ve...

Road Trip nr 2: Pacific Highway!

Jeg tenkte at Red Hot Chili Peppers' Road Trippin' måtte være den ultimate sangen for dette blogginnlegget. Jeg kommer ikke til å skrive så sykt mye her (gjør jeg noen gang det, egentlig?), men der...

San Francisco FTW!

Dag to, eller første hele dag i San Francisco startet med å kjøre inn til byen fra motellet vårt som lå ca 20 min sør for sentrum. Det er kjempestas å kjøre gjennom byen. Det er masse kule bygninge...

Road trip nr 1: San Francisco!

Ja, da har vi hatt nesten en måned med besøk og turer og diverse. Så nå er det tilbake til hverdagen. Jeg sitter og skriver jobbsøknader, og har endelig klart å gjøre ferdig et par stykker (startet...

Janina, Malin, Santa Monica, San Diego og Tatoveringer!

Her kommer en del oppsummeringer på hva vi har foretatt oss den siste tiden! Den siste uka har gått med til mye reising og festligheter, så det har blitt lite blogging! Dermed må det tas igjen på e...

If you're going to San Fransisco

Med denne sangen er det kanskje ikke tvil om hva jeg vil fortelle? Om en halvtime eller noe sånt så kjører vi til San Fransisco! Vi har hatt besøk av Janina i et par dager nå, og det er veldig kose...

Toril og Julie i Hollywood!

Julie og Torils vinterferie in da USA fortsatte på torsdagen med en tur innom Whimsic Alley - Boutique for Muggles and Wizzards i LA. Der var det mye fint å se, og hatteprøvingen fortsatte! Vakk...

Toril og Julie i Disneyland!

Ja, jeg har kommet enda mer på etterskudd, men det får være greit. Vi har vært aktive de siste dagene og reist rundt i LA-området. Jentene har fått kjøpt med seg litt gaver hjem og jeg har fått vær...

Dag 4 og 3 - Sea World Og Kino

Her kommer et innlegg med litt forskjellige ting vi har gjort de siste dagene. Blant annet var vi på Sea World i San Diego på søndag, og det var artig! Jeg har aldri sett spekkhoggere før, så det v...

California Screamin'

På lørdagen tok vi med Toril og Julie på Six Flags som ligger litt nord for LA. Det er en gigantisk park full av berg-og dalbaner. Ogja, Ole, du kan bare glede deg! :) Ahh...lyden av skrik i det...

Dag 2 - Balboa

Hei sann! Tenkte bare å sette stemningen med Katy Perrys California Gurls! Du kan velge om du vil se videoen eller bare bruke musikken som bakgrunnsteppe. Vi hørte den på radioen i bilen i dag, og ...

Sunset Beach Og Andre Helgeaktiviteter

I helga har vi kost oss masse! Vi starta med koselig filmkveld på fredagskvelden, og så blant annet første episode av TV-serien Sherlock. Den falt i smak, så nå er vi hekta på den også. Hehe, vi bl...

Jul i Vegsundet

Nå har flere klaget over bloggtørke, så nå må jeg slå til. Det har vært flere innlegg under planlegging, skjønner dere, men de har latt vente på seg. Vi starter med noen bilder fra julen. Det komme...

Exactly My Cup Of Tea

Når man er så heldig å bo 20 min unna Disneyland nesten et helt år, så må det bare utnyttes. Det sier seg selv! Dermed ble det til at vi tok oss en liten tur dit i går. Julepynten var tatt ned nå, ...

Sightseeing i Seattle - Siste Del!

På dag 3, altså lørdag, dro vi inn til Downtown Seattle, og møtte Greta, Carl og deres sønner Jack og Van. Vi ble en ganske stor gjeng etter hvert. Første stopp var tyggegummiveggen, en relativt...

Sightseeing and Ballet in Seattle

Etter en koselig thanksgiving og en fortreffelig frokost hos Betty og Einar, fortsatte ferden mot Sentrum i Seattle og Space Needle. Den er selve kjennetegnet i Seattle, og jeg begynner ubevisst å ...

Thanksgiving i Seattle

Ja, her kommer litt om turen vår til Seattle. Vi dro oppover med Alaska Airlines onsdag ettermiddag. Vi hadde litt dagslys den første delen av flyturen, og jeg måtte fotografere fjellene vi fløy ov...

Dagstur til San Diego, Del 2

Etter å ha vært på Salk institute kjørte vi videre til bydelen La Jolla i San Diego, og til restauranten/fiskemarkedet El Pescador Fish Market. Annamaria hadde fått et tips om at dette var plassen ...

Tur Til San Diego - Salk Institute

På onsdag reiste vi en tur til San Diego for å dra på middag med Fullbright. Vi hadde bra selskap på turen også: Daniel, som studerer filosofi ved UCI og Annamaria som er en italiensk professor i s...

Livet i Irvine...Del 2

Da har det vært helg igjen, og vi har kost oss, som vanlig. Vi har vært ekstremt late, men vi har fått med oss fredagspils med en internasjonal gjeng på studentpuben Anthill på fredag. Navnet Anthi...

Halloween og Redondo Beach

Jeg starter dette innlegget med denne framifrå låten. Det er This Is Halloween fra filmen A Nightmare Before Christmas, en av mine favorittfilmer. Jeg nevnte jo i forrige innlegg at vi møtte Jack S...

Første Tur Til Disneyland!

På onsdag var vi i Disneyland for første gang i vårt liv! Hurra! Jeg hadde digre forventninger til denne turen, siden det er en av mine barndomsdrømmer som går i oppfyllelse! Jeg husker da vi satt ...

Balboa Fun Zone - Newport Beach

Ja, her kommer et innlegg om helgens oppdagelsesferd. Det var virkelig på tide å sjekke ut Newport Beach, siden den er en av de nærmeste strendene i forhold til der vi bor! Balboa er et lite sted i...

Huntington Beach

På lørdag etter dragefestivalen dro vi videre til Huntington Beach, som regnes som surfestrand nr 1 her i Orange County. På stranda er det masse vbolleyballbaner, surfebutikker og de har selvsagt e...

Seal Beach Pier

Det var ikke bare drager på Seal Beach på søndag. Det var også mye annet å fotografere. Vi koste oss masse, blant annet gikk vi helt til enden av piren. På veien så vi både fugler, fiskere, surfere...

Griffith Observatory

Det siste vi gjorde på lørdagskvelden var en impuls fra Markus, som gjerne ville se Griffith Observatory når vi først var i strøket. Jeg var sånn passe enig i det, for jeg var veldig trøtt etter en...

Venice Beach

Vi rakk solnedgangen på Venice Beach akkurat! Og den var virkelig nydelig, altså! Fikk dessuten litt Baywatch-feeling med vakttårnet og sånt. Tror badevakten var sånn passe klar for å ta kvelden da...

Santa Monica

Etter å ha vært på Luncheon på lørdag dro vi videre til Santa Monica Pier. Det skulle bare mangle, ettersom Santa Monica trolig er den mest kjente stranda i LA! Det er et must å ha vært der, mener ...

Tur til Casper's Wilderness Park - Camping American Style!

Som jeg nevnte i et tidligere innlegg, ble jeg altså invitert med på "villmarkstur" med Elizabeth og hennes to yngste småtroll. Turen gikk til Casper's wilderness park, som ligger ca 30-40 min med ...

Crystal Cove

Vi har blitt bedre kjent med John's kone Elizabeth, og på lørdag tok hun oss med til Crystal Cove, en av de vakre strendene i Orange County. (John er Karl Yngves veileder). Elizabeths to yngste bar...

Huset med de rare i

Ja, her er det lenge etterlengtede blogginnlegget om leiligheten vår! Den er lys og fin, med vinduer på alle kanter! Og så er det god plass til gjester, for vi har da en svært vakker (vel, den duge...

Livet i Irvine, California

Her kommer en oppdatering om livet i Irvine. Dette innlegget finner du også på karl-og-helene.blogspot.com. Fornøyde folk i solen! Gata vår. Det er palmer i gatene! Shctore! ...

Basseng som nærmeste nabo? Helt greit, det.

Vi har ca 30 m å gå til "bassenget vårt", eller dvs et basseng vi har fri tilgang til! Det er bare helt herlig! I går lå jeg og leste på en solseng ved bassengkanten mens Karl yngve tok seg en dukk...

Nytt fra California

Hei alle sammen! Da er vi endelig på plass i Irvine, California. Vi fikk internett i går, og her kommer første blogginnlegg fra USA! (Dette innlegget finner dere også på bloggen vår karl-og-helene@...

Bye Norway, hello USA!

Foto: Silje Marie Nørsett Da har vi pakket Amerikakofferten og nå er det bare 6 timer til vi sitter på flyet til Amsterdam. Deretter går reisen direkte til Los Angeles og solen. Hooray!
Helene R

28, Trondheim

En trøndersk husfrue i California. Jeg elsker femtitalls pinup-stil, sterke farger og selvsagt mannen, Karl Yngve! Jeg blogger om eventyr i Amerika, bryllup, fotografi, fjas og hverdagsliv. Bloggen kan til tider ha litt narsissistiske tendenser, men har ikke alle blogger egentlig det? Kos dere på siden min og legg gjerne igjen en kommentar eller to. Da blir jeg glad!