Tur Til San Diego - Salk Institute

På onsdag reiste vi en tur til San Diego for å dra på middag med Fullbright. Vi hadde bra selskap på turen også: Daniel, som studerer filosofi ved UCI og Annamaria som er en italiensk professor i social psychology ved UCI. Begge er Fullbright-stipendiater, som Karl Yngve. Vi tenkte at denne middagen var en gylden anledning til å ta en dagstur, så da gjorde vi det.

Vi startet dagen med kaffe og frokost hjemme hos Annamaria i Laguna Beach, før vi kjørte videre. Jeg glemte selvsagt kameraet i bilen da vi var hos henne, så jeg har ingen bilder derfra. Det skulle jeg hatt, for hun har ocen view fra stua si, og bor 20 m fra stranda. Fantastisk!

Etter hvert kom vi oss av gårde, og kjørte sørover langs Pacific coast highway. Det er en nydelig kjøretur, og det kan blant annet se sånn ut:

Første stopp var Salk Institute, et forskningssenter som ligger på en klippe høyt over havet. Det var et vakkert sted.

Annamaria og gutta!

Stien var litt kronglete til tider!

Klarte det!

Fantastisk utsikt! Fru Rendal er meget fornøyd med denne plassen!

Det er et godt stykke ned til stranda, for å si det sånn! Bare se på personen på bildet. Men ikke se for nøye, for da jeg zoomet inn så jeg at han var naken! Haha!

Daniel klatrer på klippene.

Kjæresteparet poserer.

Majestetiske klipper, altså! Stilig!

Hadde vi hatt bedre tid, skulle vi ha dratt ned og badet eller surfet. Men stien var rimelig lang og bratt, så vi lot være. Det er en ganske bra tur dette, altså! Først går man ned med surfebrettet i hånda, så surfer man i et par timer, og så går man opp igjen! Bra treningsøkt i alle fall!

Fru Rendal fant bakken fascinerende.

Oppe på selve Salk Institute, en bygning reist på 60-tallet da industrielt preg var nytt og trendy. Forsåvidt trendy nå også, men mer i klassisk forstand.

Symmetri! Salk Institute ble grunnlagt av Dr. Jonas Salk, som fant opp poliovaksinen. Selve bydningen ble påbegynt i 1959 av arkitekten Louis Kahn. Det som hovedsaklig foregår på Salk Institute er biologisk og medisinsk forskning. Hvis du vil kan du lese mer om instituttet her.

Kong Daniel på tronen sin.

Jeg har flere bilder fra dagen, men de får heller bli med i neste innlegg! Jeg vil anbefale å dra til Salk Institute hvis du noen gang skulle befinne deg i San Diego! Det er bare helt nydelig!

Tove

13.nov.2011 kl.09:15

Fantastisk. Disse bildene får meg til å drømme meg bort.

LineogBjarte

13.nov.2011 kl.22:47

Stakkar, stakkar mannen som trodde han var alene på stranda og kunne sprade naken :p Men akk så kom en Hesselberg og screwa den dagen :p

Helene R

28, Trondheim

En trøndersk husfrue i California. Jeg elsker femtitalls pinup-stil, sterke farger og selvsagt mannen, Karl Yngve! Jeg blogger om eventyr i Amerika, bryllup, fotografi, fjas og hverdagsliv. Bloggen kan til tider ha litt narsissistiske tendenser, men har ikke alle blogger egentlig det? Kos dere på siden min og legg gjerne igjen en kommentar eller to. Da blir jeg glad!